23 februari 2017

Grattis Calle!

Den här morgonen började vi med att fira Calle som har födelsedag i dag. Jag hade köpt grejer till den älskade Weber-grillen. En stekpanna och en pizzasten som jag själv ser fram emot att använda när grillsäsongen drar igång. Hoppas på en fantastisk vår och sommar med många grillkvällar. Födelsedagsbarnet blev glad över sin present också.
Den bästa presenten måste ändå ha varit den egengjorda nyckelringen som John hade gjort på förskolan. När jag hämtade honom igår hängde ett litet silvrigt paket på hans hylla där det stod "Till pappa från John" på. Så omtänksamt!
Dock var John väldigt butter och sur vid paketöppningen och strax efter började han klaga på magvärk och verkade allmänt hängig. Där och då bestämde vi oss för en dag hemma och håller tummarna för att det inte utvecklas till magsjuka. Själv lider jag fortfarande av sviterna från förkylningen och däckade runt åtta i går så man kan kanske se den här dagen lite som vård av mig själv också. 

2 kommentarer:

livet på myra sa...

Grattis till Calle! Åh, älskar dessa egnagjorda presenter som man får lite då och då. 😍

livet på myra sa...

Grattis till Calle! Åh, älskar dessa egnagjorda presenter som man får lite då och då. 😍