5 februari 2017

Ett foto i timmen - söndag

Den här dagen tänkte jag det vore roligt att dokumentera den med "ett foto i timmen". Jag har aldrig någonsin lyckats komma i håg att just ta ett foto varje timme förut men den här dagen lyckades jag. Hurra! Eller nåt.

08:00
Den alltid lika bästa starten på en helgmorgon. Frukost framför något av Johns tv-program medan jag sitter med en bok i knäet. Det och en kaffekopp ger mig inte bara lite lästid utan även den allra bästa starten på en söndag. John och jag gick upp medan vi lät Calle sova vidare en stund till.
09:00
John och jag var precis lika lyckliga båda två över att det ÄNTLIGEN snöade. Jag började drömma om att åka längdskidor igen och John hävdade lyckligt att det skulle bli snöstorm.
10:00
Vi var som vanlig denna tid en söndag i ishallen. Calle fick vila vidare hemma dock medan jag och John körde racet i hinderbanan. Efter 50 minuter fullt ös på skridskor var John så trött att han inte ens orkade svara ledarna på direkt tilltal. Då drog vi vidare helt enkelt
11:00
Hela familjen placerade i bilen på väg till Sunne.
12:00
Vi var hemma hos mamma och fick bästa lunchen! Älgköttgryta för mig och mamma, pannkakor till John och en rätt med quorn och mos som Calle älskar. Så lyxigt att komma till mamma och få såhär underbar lunch.
13:00
Jag, John och mamma spelade Johns favoritspel. En mekaniks grodmun som åker runt och öppnar sig medan man ska träffa munnen med flugor från en katapultarm. Den som får slut på flugor först vinner. Mamma har köpt på loppis för en tia och förutom att den låter förjäkligt är det ett riktigt roligt spel.
14:00
Drack vi kaffe och fikade.
15:00
Laddade vi för att åka hem. John och mamma spelade fortfarande spel. De kan hålla på hela dan de där två.
16:00
Var vi hemma igen. Jag satte mig vid datorn för att jobba.
John var jättetrött och fick titta på tv medan Calle, helt överlycklig, bänkade sig framför hockeyn.
17:00
Satt jag fortfarande framför datorn men gick över till att planera veckans matsedel samt handla detta via nätet. Så skönt att bara behöva gå förbi Ica i morgon och hämta hela härligheten utan att behöva dra runt ett trött barn i affären samtidigt som man ska minnas vad det egentligen var man skulle köpa.
18:00
Åt vi kvällsmat av korvresterna från gårdagens grill vid Dömlebacken.
John menade att han var för trött för att äta och hade ont i pannan. Vi lyckades verkligen slita ut barnet den här helgen tror jag.
19:00
Kom jag in från kvällspromme med Jack. Hemma väntade en mycket nöjd John som överraskade mig med en luggklippning. Det var första gången Calle klippte Johns hår och nu undrar jag verkligen varför jag fått hålla i saxen alla dessa år?
20:30
Jag har placerat mig i soffan med min bok igen. Ost- och kexresterna från gården och frukt (mango, mums) blev min kvällsvickning.

Inga kommentarer: