19 februari 2017

Andra dagen med skidskola

Andra dagen på skidskola för John och vi fick njuta av den härliga solen hela långa dagen. John började dagen med att vägra allt och vara allmänt tvär. Jag vet hur han fungerar så jag är inte den som ger upp. John fick göra det han ville. Och han ville åka i backen men utan att passera lift. Han testade en gång men hoppade av nästan direkt. Vet inte om det berodde på att liften stannade just då. Men vi kommer dit. Istället fick jag agera lift.
Jag drog upp den lille åkaren, han plogade ner. Efter en stund använde vi en "ratt" och lekte bil.
 Bilar kan svänga så det kunde John med.
Stora svängar blev mindre. Det sista kunde han svänga några slalomsvängar och ducka under portar. Enorma framsteg tycker jag med tanke på att han inte kunde åka alls när vi började igår morse.
 Nu sparar vi det här till sportlovet då vi ska prova lite igen. I slutet av dagen var alla väldigt nöjda med sin prestation och jag, ja, ett ganska bra träningspass blev det faktiskt ändå.

Inga kommentarer: