10 februari 2017

Å! Men nej!!

Alltså, ärligt talat. Vi är förkylda IGEN! Calle var väl helt frisk en vecka innan han fick ont i halsen och så började det om. Han var superdålig idag så han fick stanna hemma från jobbet. Troligtvis feber. Jag fick ont i halsen och tät med tryck i hela skallen under dagen i dag. John bara lite snuvig som det verkar. Det goda i det onda. Jag hoppas inte jag har samma utveckling som Calle för då är jag sängliggandes imorgon. Det kan jag inte vara eftersom jag ska gå på skidskola och åka i backen hela helgen. Hoppas. Inte. Well, biter väl ihop då.

Fick i alla fall ihop lite fredagsmys. Jag lagade hemmagjord falafel till middag. Första gången och den blev mycket god. Vi åt framför "Lotta på Bråkmakargatan". Det här med att de vuxna väljer film verkar funka eftersom John, trots inledande protester, skrattade högt flera gånger. Dock tyckte han att Lotta var lite väl bråkig.

Nu sover barnet i sin säng så jag ska passa på att lägga mig jag med. Sömn och vätska var det mot förkylningar va?!

Inga kommentarer: