23 januari 2017

Vardagsrealism


Satte mig framför datorn när jag kom hem från jobbet för att avboka kvällens träning och nu kommer jag inte härifrån. Calle har varit hemma hela dagen eftersom han är superförkyld. Den mannen är aldrig hemma från jobbet så han är sjuk. Han snarkar också lite extra fantastiskt mycket nu så jag sov dåligt innan jag lade mig på soffan i natt. John hade en superdag på förskolan och var glad som en lärka när jag hämtade honom. Det allra viktigaste är att han just nu mår finemang.

Jag avbokar alltså kvällens träning för att jag själv börjar känna mig snorig med ont i halsen. Vi har ju bara varit förkylda ungefär hela hösten så det var ju värt. Dessutom orkar jag bara en sak ikväll, träna eller gå promenad med hunden. Jag valde hunden eftersom han snosat med husse i soffan hela dagen och kommer vara en galen virrvelvind ikväll om han inte får en promenad. 

Nu ska jag försöka få ihop en middag till denna vingklippta familj. Färdigpannkaka/fredagsrester/korvochpasta står på menyn. Det blir nog gött. Jo, så är ju Trump officiellt president i USA nu också. Det kommer aldrig gå bra.

Inga kommentarer: