10 januari 2017

Ups and downsen i dag

Wow! Vilken dag! Första dagen med eleverna efter jullovet och ungefär mitt i kom jag på mig själv med att vara alldeles bubblig och lycklig. Så fantastiskt roligt var det att dra igång igen, börja tänka och hitta nya vägar mot kunskapen. Och träffa våra elever igen SÅKLART! Jag har jämt de bästa eleverna. Jag älskar mitt jobb och jag är verkligen peppad för den här terminen. Efter ett fantastiskt jullov kommer nu en (hoppas jag) fantastisk termin. Jag ska i alla fall göra mitt bästa för att det ska bli så.

John hade också haft det bra på förskolan och ville som vanligt inte gå med hem. Jag var lite orolig för att det skulle bli segt att lämna i morse såhär efter lovet men inte då. Han sprang in så glatt trots att han var nästan först på plats och det enda andra barnet var en liten en. Det hade tydligen varit strömavbrott under förmiddagen också. Otroligt spännande! Sedan var han väldigt trött på kvällen efter en första aktiv dag. Sköna med det är att vi återgår till de vanliga läggtiderna runt åtta nu.

MEN! Vad hände med snön? Bang, plusgrader och allt är borta. Det regnar och blåser och är ishalt på marken. Detta är det värsta vädret jag kan tänka mig! Här på kvällen skulle jag gå en långpromenad med Jack. Klädde på både mig och hund ordentligt och det kändes skönt trots vädret. Den där jädra hunden kände inte samma. Han vägrade gå, tvärvände och så vidare. Drog honom mer eller  mindre ner till korsningen men fick faktiskt ge upp sedan. Jag hade fått bära honom runt och det var inte den promenad jag tänkt mig. Så vi gick hem efter bara tio minuter. Nedrans katt hund!

Bara för att avsluta med en tråkig sak så har jag återigen ont i nacke och axlar efter bara två dagar på jobbet. Förra terminen hade jag jättemycket ont på det viset vilket resulterade i huvudvärk nästan varje dag. Jag var på massage två gånger men det räckte inte. På jullovet har jag inte  känt av det någonting. Så drygt! Jag är inte alls stressad eller gör något "fel" utan jag tror verkligen det handlar om att jag hela tiden spänner mig och skjuter upp axlarna när jag gör något. Är hela tiden "på G" på jobbet och när min kropp är det så spänner den sig. Får försöka tänka mer på detta. Satt i massagestolen 30 minuter förut och hoppas det hjälper.

Nu ska jag läsa klart inför kursen i morgon och sedan läsa något för min egen skull...eller se på Buffy. Har ej bestämt mig ännu.

Inga kommentarer: