17 januari 2017

Snor och nya skidor

Jag skulle inte ropat hej i förra inlägget. Redan i måndags vaknade John med hosta och lite feber. Jag vabbade den dagen och större delen låg jag bredvid honom och läste eftersom han ville ha sällskap framför tv:n. Ganska skönt även om jag var smått rastlös inför kvällningen. I dag och imorgon vabbar Calle. John har ingen feber men förkyld-symtom och dålig aptit. Ingen feber dock. På bättringsvägen hoppas vi! Denna läste jag dagen då jag var hemma.
Annars jobbar jag för att kunna åka skidor större delen av januari och februari. I lördags köpte jag slalom-utrustning men lämnade kvar skidorna i affären ä för att de skulle bli tillfixade. Ska hämta dem imorgon och hoppas få inviga dem på lördag. Hämtade ut hjälmen idag som jag skickat efter. Den här säsongen tänkte jag verkligen börja åka slalom igen. Ska ju till och med gå i skidskola och allt. John med! Jag ser fram emot det hur mycket som helst!

I dag började det äntligen snöa igen. Innan hoppet försvann i och med att snön övergick i regn så hann jag lämna in mina längdskidor för vallning. Även om snön inte stannar här just nu ska jag ändå få chans att åka om två veckor. Yey, vad kul det ska bli!

Inga kommentarer: