9 januari 2017

Saker en inte vet om sig själv

Då har en jobbat första dagen på vårterminen då. Första dagen var en stängningsdag vilket innebar att eleverna var lediga men inte personal och lärare. Det är skönt att börja med en dag utan elever eftersom man får mycket tid till att prata med kollegor och planera. Vilket jag gjorde ungefär 50/50 under dagen. Och ja, som vanligt är det skönt att komma igång igen med rutiner och vardag. Vi får väl se hur det känns i morgon när John också börjar förskolan. Han fick ju en dag extra ledigt på grund av stängningsdagen.

Som ny-termins-start passade jag på att klippa håret. Jag anser mig ha rätt spikrakt hår (okej en gnutta fall vet jag ju att jag har) men att frisören skulle få fram såhär mycket lockar bara genom att klämma och dutta trodde jag aldrig. Den här looken är tydligen modern i år också - hårmodet svänger från plattångsrakt till lite mer vågigt sa min frisör. Fatta! Jag är inne! Halleluja! I morgon blir nog håret rakt igen men kommer absolut försöka få till detta krus igen. Om så bara för att jag kom att känna mig så himla annorlunda i det! Kul måndagsgräj!

Inga kommentarer: