6 januari 2017

Lite kompishäng

Jullovet lider mot sitt slut och jag börjar sova dåligt och har ont i nacke och axlar, Något jag inte haft problem med på hela jullovet. Vet inte om det ska säga mig något.

I alla fall, de senaste dagarna har vi återförenats med Natasha och barnen på skridskodisco i Mariebergsskogen (onsdag). Det är alltid blåsigt där så jag hade bylsat på mig och John massor av kläder. Dock hjälpte det knappt för det var verkligen iskallt. Vi åkte på isbanan och hade det mysigt trots kylan i ungefär en halvtimme. Sedan blev det för kallt. John grät flera gånger och ville hem. Därför blev vi inte heller långvariga även om jag gillade aktiviteten som sådan. VF skrev att det var cirka 500 pers där redan vid tre. Vi var där då och även om det var mycket folk kan jag knappast tro att det var så många som 500. Väldigt tveksam till den siffran men men....

På torsdagen var det som utlovat många låga grader. Vi hade väl minus 16 här som mest men lite mildare på dagen. Så på förmiddagen trotsade vi kylan och var ute och åkte pulka och skidor. Eftersom kvantitet har lönat sig så bra med skridskorna tänkte jag köra samma koncept med skidor. Träna ofta. Det var rätt härligt och fantastiskt väder med sol i alla fall.

På eftermiddagen var vi till leklandet i några timmar och träffade både kompis Oliver med familj och även Emma en liten stund. Barnen hade mycket roligt och testa det mesta flera gånger. John är ganska orädd på Leos numera. Jag hade trevligt eftersom jag fick umgås med mammor jag inte träffat så mycket på senaste tiden.

I dag fick Calle äntligen en extra ledig dag. John åkte till Oliver och lekte där utan oss några timmar. Det har blivit en så stor och rolig grej att få vara hos kompisar själv tycker John. Ett tecken på att han börjar bli stor antar jag. Bitterljuvt för mammor och pappor. Under tiden John var där tog jag och Calle en promenad kring abbortjärn/sörtjärn med Jack. Ett vackert vinterlandskap verkligen. Som vanligt är det lyxigt att kunna gå en promenad tillsammans. Jag hann också slänga ut granen som dock barrade av sig totalt innan det var dags att hämta John igen. Han hade haft superkul verkade det som i alla fall.

På eftermiddagen kom grannarna över och John och Ebbe-Lo åkte pulka och skidor. När mörkret smög sig på eldade Calle i sin nya eldboll och vi fikade lite innan bebisar och större barn hade fått nog. Då gick jag på ett jumping-pass och sedan lagade vi en riktigt lyckad pulled chicken till middag. Första gången jag gör det men nu lär det ju bli fler gånger. 

Inga kommentarer: