8 januari 2017

Läsplanering för januari

Efter ett lov är jag alltid inne i ett läsmode så nu tänker jag att eftersom jag hunnit läsa 700 sidor under de här två veckorna så tror jag att jag ska kunna fortsätta i det tempot under resten av januari. Vi får väl se, men det jag vill hinna läsa under januari är:

Omläser ju de två första delarna i Passage-trilogin så jag ska minnas allt innan jag läser den sista boken. Just nu har jag cirka 200 sidor kvar i första delen och det vill jag helst ha läst färdigt innan vi börjar jobba. En dag kvar alltså! 
Lånat en bok som verkar lovande läskig från biblioteket.
Jag vill även läsa omtalade Flickan och skammen.

Jag läser nästan alltid något jobbrelaterat eftersom mitt jobb typ är mitt intresse, det finns så mycket att läsa om nyanlända och andraspråksinlärning just nu samt att man alltid kan lära sig mer. Just nu läser jag den här.

Men jag vill även hinna igenom Inkludering och måluppfyllelse innan lånetiden går ut.

Egentligen vill jag också hinna, i alla fall börja på, andra delen i Passage-trilogin The twelwe men det tror jag är lite för mycket faktiskt. Ja, vi får väl se om det blir en fantastisk läsmånad eller inte.

Inga kommentarer: