13 januari 2017

Fredagen den trettonde?

Tokpeppig vecka på jobbet den här veckan. Hemma har det varit fridfullt och mysigt för det mesta. Jag började den här fredagen med att gå upp lite tidigare och promenera under en vacker fullmåne tillsammans med Jack. Ingen dum start på dagen alls och jag ska försöka fortsätta med detta även om inte månen är så där fantastiskt vacker varje morgon. 

Mitt i dagen blev dock två tredjedelar av familjen sjuka. Förskolan ringde eftersom. John mådde dåligt. När jag hämtat honom ringde Calle och ville åka med hem han med. Även han mådde dåligt och detta är mannen som aldrig stannar hemma från jobbet. Sedan låg de där två i sängen hela eftermiddagen och större delen av kvällen medan jag skötte markservice och jobbade lite mer. 

Så kan ju en helg också börja och nu hoppas jag på himlens under att inte jag också blir sjuk. Förhoppningsvis hinner de andra två vila sig i form under helgen.

Inga kommentarer: