1 januari 2017

Första dagen 2017

Jag (eller vi) blir allt mindre party varje nyår verkar det som. Förra året lade vi oss åtminstone i sängen och tittade på nedräkningen. Det här året var jag supertrött innan 11 och gick också och lade mig. Somnade men vaknade såklart när helvetet bröt lös vid 12-slagen. Lät som ett bombanfall och det kändes lite obehagligt med alla smällare och raketer faktiskt. Jag hoppas alltid på att de ska bli förbjudna men de verkar tröttsamt nog bli fler. Aja, det är skönt med ett barn och en hund som sov sig igenom det hela utan minsta problem. Jacks snarkningar ljöd nästan högre än raketerna till och med.

Dagen var också lugn. Calle vaknade med migrän och kurerade den medan jag gick på årets sista träningspass-tabata. Sjukt hårt och i dag värker hela kroppen. Mina stackars lår alltså.
I alla fall, John och jag spelade bandy en stund och på eftermiddagen gick jag en promenad med Jack medan Calle och John startade upp Calles nyaste leksak - Ball of fire. En skyddad eldkorg som han längtat efter länge. Han är glad som ett barn nu när den äntligen står på vår gård. Det var också väldigt mysigt att elda i den i skymningen samtidigt som vi fikade lite.

När det blev för mörkt och kallt ute gick vi in och förberedde nyårsmiddagen. Vi gjorde varierad plockmat, eller Bomans tapas. Jag fokuserade på räkor och aioli medan John och Calle hade lite blandade val. Mest pasta och bröd för John då. Vi hade en spelkväll med Johns nya julklappsspel. Roligast är "spökjägarna" som kräver lite taktik och är lagom spännande hela tiden. John ville gärna vara uppe till 12-slaget men han somnade nog bortåt tio. Vi var ju som sagt inte sena efter.
Så nu är det nytt år igen då. Jag hoppas på en förbättring hos medmänskligheten, speciellt vad gäller våra politiker men jag vågar inte hoppas.

I morse var jag och John vakna ganska tidigt medan Calle fick sova till närmare tio, han har ju mycket mindre ledighet än vad jag har. Jag tog i alla fall hunden på långpromenad när han slagit upp ögonen. Jack och jag gick 6,5 km i underbart väder. Saknar dock snö något enormt! Träningsvärken gjorde sig väldigt påmind också, speciellt i nedförsbackarna.

Resten av dagen är nog en till stora delar upprepning av gårdagen. Bandy på gatan och eldboll på baksidan. Massa lek med hund, barn och en boll blev det också.
Eftermiddagen spenderade jag i soffan med min bok medan de andra gjorde sina saker. Snart vankas det middag och så har vi kickat i gång det nya året.

Inga kommentarer: