28 januari 2017

Fantastisk familjedag

 Vilken fantastisk dag vi har haft tillsammans idag! Redan igår hade vi väldigt trevligt då vi invigde helgen med att äta pizza framför tv:n. Calle och jag lekte diktatorer och bestämde att vi skulle se på Insidan ut. John gnällde i början att filmen var tråkig men satt snabbt som klistrad. Å vilken bra film! Inte minst ur ett genusperspektiv men många ingångar till att prata om känslor fanns också. Så slapp vi dessutom Frost en gång till. Perfekt start på en helg och avslutning på en trött fredag.

När vi pratade om vad vi skulle göra idag ville jag åka skidor och John ville till badhuset. Eftersom vi åkte skidor förra helgen så var det inte mer än rätt Johns förslag fick vinna. Vi plockade ihop lite rester vi hade i kylen för att ta med som lunch och sedan tillbringade vi tre timmar i badhuset. John älskar verkligen att bada och han utvecklas varje gång vi är i ett badhus. Hoppar från kanten utan att bli ledsen vid kallsupar, är helst i största bassängen och simmar. Eller sprattlar runt än så länge, lika glad hela tiden i alla fall. Nu törs han lägga sig rakt i vattnet och träna  simtag med simdyna på. Så roligt att se! Calle, som inte är riktigt frisk än, fick sitta på kanten och titta på. Men han var med i alla fall.

Efter det gick jag ännu en hundpromenad i skitväder på skridskobaneliknande vägar. Ändå skönt att komma ut. Samtidigt åkte Calle och John in till stan för att uträtta lite ärenden och hade tydligen hur kul som helst! Lite egentid för dem. Självklart kom de hem med en ny fågelmatare, John var överlycklig och berättade exakt för mig hur den funkade. Detta är ju vårat nya gemensamma intresse, det vill säga att sitta och titta på fåglar och ekorrar som äter mat utanför vårt fönster. Så jag var väl nöjd jag med.

Resten av dagen tog vi det lugnt, tittade på hockey och hade det allmänt gött. John och jag spelade tv-spel som bara den och helt plötsligt var klockan halv tio och det var verkligen dags för John att lägga sig. Så avslutas en fantastisk dag och i morgon ska jag faktiskt åka skidor i alla fall!

Inga kommentarer: