13 december 2016

Sankta lucia

Redan var vi framme vid lucia. Vi firade på vår skola i morse. Duktiga elever som sjöng stämningsfullt och så lite fika på det (eleverna). Jag ägnade större delen av dagen åt att planera kring nästa termin dessutom hade jag en inbokad massagetid på grund av värk i rygg och nacke. Andra gången jag "unnar mig (kroppen kräver)" detta och det gjorde rätt ont men kändes bättre efteråt.

Strax före fyra åkte jag lite tidigare från jobbet för att möta upp Calle och Johns mormor på förskolan där det var dags för bästa luciatåget. Som vanligt väldigt mysigt att få vara med på detta och lite konstigt att tänka att det är Johns sista lucia som förskolebarn. John var stjärngosse men de blida föräldrarna hade visst inte provat kläderna innan så struten satt inte riktigt på eftersom hakbandet var lite stort och klänningen i längsta laget. Dock gick det bra ändå och John sjöng och skakade bjällra i "Bjällerklang". Sedan fick vi som vanligt smaka fika som barnen bakat själva och till slut ville John, som vanligt, inte gå hem. Ett mysigt firande, som vanligt.



Inga kommentarer: