19 december 2016

Nytt år utmaningar

Just nu känner jag mig rätt krasslig. Har en retig slemhosta som inte ger med sig. Det raspar i halsen och jag vet inte om jag har ont i halsen eller om jag bara har hostat för mycket så att halsen är öm. Jag har haft den här hostan i snart två veckor och börjar bli trött på den. Värst är den såklart på kvällen och natten. Känner mig hängig, är liksom öm i ansiktet, trött i kroppen och har ett munsår på överläppen. Denna känsla av allmän matthet gör att jag längtar efter mer aktiva tider när jag känner mig stark och pigg. Som i våras när jag tränade (knappast på hög nivå men ändå) för att klara milen på stadsloppet och samtidigt cyklade flera mil i veckan. Jag längtar efter att peppa igång mina nya utmaningar för det kommande året. Planerna just nu är:

*Åka skidor minst nio mil. Inte på en gång och samma dag men det kommer ändå bli en utmaning för mig som började åka längdskidor förra året och bara hann med någon mil totalt. Önskar mig massor av snö i julklapp!

*Jo, jag ska nog springa stadsloppet igen. Och komma under mina 73 minuter.

*Och ja, jag kommer hänga på ica-klassikerns cykelutmaning igen. 30 mil. Det var ju så himla härligt att cykla. Kanske investerar jag i en mer lättrampad cykel också.

*Slalomskola både för mig och John. John-biten är nog den största utmaningen. När den ungen sätter sig på tvären.

*Vandra minst en längre vandring med övernattning. Funderar på att skaffa tält. Min dröm är att flerdagarsvandra i den norra delen av Sverige. Just den biten blir nog inte av i år i alla fall.

Det var drömmarna det. Just i dag får jag nöja mig med att krypa ner i soffan med en underbar bok. Läser just nu Vägen till suger Marple inn. Kunde nästan inte sluta i går kväll och tur är väl det eftersom boken är försenad till biblioteket och jag får inte låna om!
                                     

Inga kommentarer: