30 december 2016

Jullovslunken

Jullovet lunkar på för oss. Det är så hemskt skönt att vara ledig just nu. Jag som lätt blir rastlös annars strosar gärna runt i pyjamas länge och går hela dagarna utan att göra något vettigt alls. Dock har jag kommit igång med träningen igen efter flera veckor med slemhosta. Gud vad jag har hostat alltså. Har väl inte direkt varit förkyld men inte känt mig 100 heller. Det är ju borta nu så jag ska komma i träningsrutin igen med 3 pass i veckan. Denna veckan har jag varit på Jumping och strong by Zumba. I morgon Tabata. Känns sjukt bra att ha lite träningsvärk faktiskt. Var ärligt såhär glad inför första passet.
Igår var i alla fall John och jag in till stan för att lufta oss lite. Vi åt lunch på Söta Grodan och tittade på nya Bamse-filmen på bio, Bamse och häxans dotter. John älskade filmen och vi hade supermysigt.
I dag var John dock krasslig och har haft 38 grader hela dan. Inte särskilt sjuk men lite orkeslös. Därför hade vi en riktig latdag. idag. John har tittat på tv och jag har läst. Håller just på att läsa hela Passage-triologin för att friska upp minnet inför tredje boken.
Mer än 2000 sidor att ta sig igenom. jag har väl läst 300. Det hindrade mig dock inte från att låna fler böcker på bibblan häromdagen. Får varva läsningen med dessa tror jag. Finns ju så mycket jag vill läsa. Det är inte lätt! Har ju också minst två böcker jag vill läsa för jobbets räkning också.
I morgon är det nyårsafton och jag ska väl försöka få till en årssammanfattning.

Inga kommentarer: