11 december 2016

I dag bättre än igår

Jo då, vi skärpte till oss i dag faktiskt.
Vi hade en supermysig morgon med frukost vid tv:n och julkalendern. Tycker verkligen årets julkalender är sååå bra. Vi åkte på näst sista "Lek på is" för säsongen och John åkte utan stöd hela tiden. Det resulterade såklart i att han blev väldigt trött men vi lyckades ändå få med oss en gran hem som nu vänjer sig i garaget. Planerar att klä den i veckan.

Dagen förflöt utan större problem och på eftermiddagen hade jag och John en teater inplanerad. Teater Mimulus har en julteater varje år för barn. Vi var där förra året och när Mia frågade om vi inte skulle med i år igen var vi inte sena att hänga på. John och jag åkte dit lite tidigare och fikade kladdkaka i Mimulus mysiga caféteria. Sedan lekte vi lite utan innan Mia och hennes gäng mötte upp.

John älskade denna teater lika mycket som förra året. Det är mycket ramla och toka sig och det passar honom utmärkt. Han skrattade, studsade upp och ner och kommenterade teatern. Så det var lyckat!
Bilden är lånad från Mimuls facebooksida.


Kvällen avrundades med att jag tog ett kokhett bad. Jag har frusit hela dagen och det blev inte bättre efter den kalla Mimulus-ladan. När det var Johns tur lite senare så var vattnet helt brunt och grusigt (enbart kallvattnet). Det hände häromdagen också om än bara en kort stund och eftersom hela Forshaga hade läcka nyligen med drickförbud vågar vi inte dricka vattnet innan kommunen är informerad. Vattnet är klart igen nu och vår granne har inte samma problem så det känns lite skumt och obehagligt.

Well, nu väntar en vecka utan nästan några elever eftersom alla nior är på prao. Vi ska planera mycket inför nästa termin och jag ska passa på att kompa tid jag har innestående vilket innebär att jag och John blir extralediga torsdag och halva fredagen. Det ska bli skönt.

Inga kommentarer: