27 december 2016

Hej då julen

Det blev en riktigt fin jul i år. Trots att vi som vanligt var hemma hos oss var stressnivån nästan nere i bott. Jag stod knappt ens i köket på julafton eftersom Calle fixade det mesta där samt att mycket var förlagat. På julaftonen var vår familj, min mamma, min syster, Calles mamma och pappa samt bonusbarn här hos oss. Vi hade supertrevligt. John var i extas såklart, tomten kom och John fick både spel, pyssel och leksaker. På juldagen var vi hemma själva efter att Calles mamma och pappa åkte hem och på annandagen kom min pappa, hans fru och min syster tillbaka hit för lite mer firande. John fick legobyggsatser men var nog trött och var inte på sitt bästa humör. Det har varit mycket exaltering och sena kvällar de senaste dagarna. Vi hade ändå trevligt (såklart) och åt Marockans fiskgratäng och froozen cheesecake istället för julmat.

Det är lite extra mysigt (och lyxigt antar jag eftersom de flesta har väldigt lite julledighet i år), såhär dagarna mellan jul och nyår, att få lata runt hemma i pyjamas, spela de nya spelen och pyssla ihop julleksakerna. Ta en promenad och spela bandy när solen visar sig och klämma i sig det sista julgodiset.
I kväll skjutsade vi syster till tåget för hemfärd mot Stockholm. Jag och John har många jullovsdagar kvar och jag lovar att vi kommer försöka göra det mesta av att göra så lite som möjligt (eller bara trevliga saker). Om det inte kommer snö såklart.

Inga kommentarer: