15 december 2016

Extra ledigt

Eftersom alla våra nior är på prao den här veckan passade jag på att kompa två halvdagar då jag var helt lektionslös. Det innebar att John och jag kunde vara hemma hela dagen idag. Verkligen skönt med en extra dag. Jag vaknade med samma gamla rygg- och nackvärk dock. Plus det kunde jag inte ens få min livsuppehållande kopp kaffe eftersom dagen började helt strömlös i hela Forshaga (och fler platser). Eftersom temperaturen visade minus 11 så hoppades vi inte det skulle vara allt för länge. Vilket det inte gjorde heller. Tror knappt vi var utan ström en timme ens och det var ju skönt. Kaffet blev kokat och dagen kunde börja. Jag försökte bota nackvärken med yoga och det blev lite bättre. Om än inte helt bra utan det var kvällens träningspass som fick bort det mesta. Det har väl något att göra med att musklerna syresätts eller något för jag har hävt många nackåkommor med träning.

På förmiddagen hade John och jag det supermysigt när vi lyssnade på julmusik och bakade pepparkakor. När pepparkakslukten började sprida sig i huset började jag faktiskt känna en viss julstämning. Vi åt pannkakor och en spenatsoppa som jag lyckades bra med till lunch och sedan åkte vi in till stan för det sista julklappsköpet. Så nu var det klart i alla fall.
John är väldigt motsträvig mot att köpa nya kläder men på Lindex fick han välja precis vad han ville så vi fick faktiskt med oss lite hem. Inte vad mamma skulle ha valt men det är helt och inte för litet eller trasigt i alla fall. I kassan fick jag total brainfreeze och glömde helt bort min kod till kortet. Tur man kan signera istället för annars hade vi fått lämna tillbaka allt vi plockat på oss. Vet faktiskt inte om jag kommit på den än och vågar inte testa med rädsla för att få ett spärrat kort. Min hjärna behöver få en paus tror jag.
På kvällen var John på sista bollkul innan jul och det är fantastiskt hur mycket han älskar det. Kanske följer han i mormors fotspår och blir en handbollsstjärna. Nu laddar jag med chips och "Buffy" inför att jobba veckans sista halvdag. Sedan är det helg och endast fyra dagar kvar innan jullovet börjar. Jag fattar det knappt! Var det inte sommarlov, typ igår. 

Inga kommentarer: