16 december 2016

Ensam hemma..

Sista fredagen innan jullovet. Jag har jobbar halvdag och nyss vinkat av en mycket exalterad John som ska sova ensam för första gången hemma hos mormor. Han har sovit ensam borta en gång förut men mest har vi haft barnvakter som sovit hos oss. Sist gick det bra i alla fall. Skönt att se att han inte har några problem med att åka i väg utan att han istället är glad och exalteradl. Jag har nog mer ångest över det men ser det som bra träning. Jag vet ju att han har det kanonbra. Nu har jag tre timmar helt ensam innan jag ska hämta Calle och vi ska åka på julbord med hans arbetskamrater (två) samt respektive, vilket är anledningen till barnvakten. Vad gör man med sig själv utan barn liksom? Det är så sällan jag är helt ensam hemma så huset känns både konstigt och tyst.

Well, jag har dammsugat snabbt i hallen och placerat mig i soffan med en kopp kaffe. Sedan lite fix och så ska det bli kanongott och roligt att åka på julbord. Det har jag nog inte gjort på några år nu. Något av det första kommuner sparar in på verkar det som. Vilket egentligen är dumt eftersom om de anställda har trevligt tillsammans och gör annat än bara prata jobb så kommer det smitta av sig på verksamheten.

Inga kommentarer: