17 december 2016

After party

Ujuj, jag är ingen partymänniska jag! Vi kom hem halv 1 i natt. Då hade vi varit på julbord på Nöjesfabriken. Jag har aldrig varit just där men blev lite förvånad över hur mycket folk de tryckte in. Långbord på långbord där stolsryggarna i princip nuddade vid varandra. Vi hade det bra men tyckte syd om servitriserna. Det var också underhållning med Björn Starrin och Johan Östling. Tja, jag är inget fan av den typen av humor men även övrigt sällskap som gör det tyckte skämten var i lite väl fattigaste laget. Som tur var så var det mycket musik och duktiga musiker så showen var ändå bra. Vi hann också med att möta upp en kompis till Calle på Rock bar en sväng. Jag drack inte en droppe alkohol i går men sov ganska dåligt hela natten. Eftersom John inte var hemma sov vi ändå till halv 10. Kvällen var trevlig med god mat och många skratt trots att det inte var den betalda underhållningen vi skrattade åt. Roligaste var nästan min enorma vurpa i en trapp eftersom jag var den enda som bara drack vatten. Typiskt mig faktiskt.

Calle och jag tog en promenad TILLSAMMANS på förmiddagen. När hände det liksom? Så fixade vi några ärenden. Vid tre hämtade vi John i Sunne. Han hade haft det kanonbra och var mycket nöjd med att ha sovit själv hos mormor. Han ville inte ens se oss först när vi kom och det är väldigt skönt att veta att det går bra att lämna bort honom ibland. Till väl utvalda personer såklart. Det sliter visst att hänga med mormor för på vägen hem somnade John i bilen. Det händer aldrig annars så lite sliten var han nog.

På kvällen åt vi tacos och tog in granen. John och jag klädde den tillsammans och eftersom jag älskar barnklädda granar lägger jag mig inte i något. Allt pynt vi hade hänger nu i vår fina gran. Hoppas grenarna håller. Jag har faktiskt väldigt svårt att förstå de som måste ändra och hänga om när barnen har varit med och klätt. Kontrollbehov much? När man ser hur överlycklig John är när han hänger sitt pynt skulle jag aldrig kunna med att ändra om sedan. Well, vi spelade julmusik och hade en mycket mysig kväll.

Inga kommentarer: