21 november 2016

På vift igen

Veckan förflöt som vanligt fort som en rymdraket. Jag var ut och åt pizza med Carola, Ingrid och Emelie mitt i veckan. Mysigt att bara ses oavsett vad man gör. På torsdagen kom Johns farmor och farfar hit och han var med dem en och en halv dag istället för på förskolan. Det gillar han verkligen och lyxigt med pensionerade föräldrar som bara har ett barnbarn. Alla våra föräldrar är överlag bra på att umgås med John och nu när nästan alla är pensionärer så finns tid också. Speciellt mitt i veckan kan det vara skönt att få vara lite extra ledig.

Till helgen hade jag och Natasha planerat att vara på vift igen. Vi åkte till Stockholm för att delta i ett ganska stort zumbaevent med många instruktörer. Passade väldigt bra att åka bort just denna lördag eftersom det blev en stor vattenläcka i Forshaga och hela byn var utan vatten halva dagen. Speciellt lång tid tog det för oss som bor lite högre att få tillbaka vattnet. Väldigt bra informerat av Forshaga kommun dock som höll oss underrättade ända sedan tidigt morgon. En eloge till dem!

Men nu tillbaka till det roliga. I två och en halv timme var det glädje och dans i en fullsatt lokal. Minst 70 pers var där! Har du aldrig varit på zumba är det svårt att beskriva vad det är. Det är inte "bara" en träningsform eller "dans". Zumba har underbara rytmer och är väldigt fritt. Kan du inte steget så hitta på ett eget, ha bara kul! Instruktörernas mål är att få deltagarna att lämna salen med en känsla av glädje. Sedan är zumba verkligen för alla! På det här eventet såg vi en senig man i 60-års åldern och såklart kvinnor i den åldern med. Den yngsta var nog runt 15. Alla former dansar zumba och då menar jag alla! Stora damer, smala, kurviga, beniga, Alla! Det finns inget rätt och fel i zumba. Det finns bara lycka och gemenskap! Kortet har jag lånat från en av instruktörerna, Tony Mosquera.

Egentligen var det meningen att min syster skulle ha varit med också men hon blev tyvärr förkyld och valde att stanna hemma och vila sig istället. Men vi kunde sova hos henne och titta på hennes nya lägenhet som är första gången jag besöker. Väldigt trevlig i Hässelby. Efter att jag och Natasha duschat och fixat oss åkte vi in till stan för mat. Vi hade bokat bord på "Jamie´s italien". Jag åkte god hamburgare och en hallon- och marängefterrätt. Mycket gott. Här ett kort från Natasha när jag beställer. Svårt att bestämma sig trots få rätter på menyn.
 Vi åkte hem ganska tidigt eftersom vi är mer för att vandra i skogar än att hänga i Stockholms nattklubbsliv. Plus att alla var väldigt trötta. Så efter middagen åkte vi hem till syster igen, drack lite vin och tjatade innan det var dags att sova runt 11-tiden. Mycket rolig lördag. På söndagen åt vi frukost och drog sedan tillbaka till Värmland ganska tidigt. Då hann vi spendera lite kvalitetstid med våra familjer också. Perfekt helg!

Inga kommentarer: