1 november 2016

Höstlovsstart

Det här höstlovet hade jag turen att bara behöva jobba en dag och istället kunna ta ut två dagar i komp förutom de två vi vanligtvis får. Känns som det kommer i rätt tid, kroppen börjar säga ifrån och jag känner mig matt och tung mest hela tiden.

Just därför hade jag bestämt att första lovdagen skulle bli helt lugn utan måsten. Ganska perfekt då 1a november kom med riktigt novemberväder. Grått och regnigt. John pysslade, lekte och tittade på tv hela förmiddagen medan jag satt länge med en bok, min kaffekopp och småfåglarna utanför fönstret. Ett pass yoga.

På eftermiddagen luktade vi oss dock i trollskogen. Lite luft behövs allt. Kvällspromenaden tackade Jack dock nej till och vägrade bestämt gå efter några meter. Förstår honom dock då regnet vid den tiden övergått i snöblandat regn och det var isande kallt. 

Inga kommentarer: