29 november 2016

Host och snörvel

Calle har varit förkyld till och från i flera veckor, John snörvlar och är lite snorig då och då men inget allvarligt. Det är nog ganska lyckosamt att jag klarat mig ända till förra veckan ändå. Försökte tänka bort det ett tag och gick på Zumba event med bästa William Flores i lördags. Det var värt! I går kände jag mig tillräcklig krasslig för att stanna hemma och kurera mig. Jag låg i soffan och tittade på "Buffy" hela dagen. På kvällen gjorde Calle ingefärsshots som brände ut hela insidan. Någon nytta gjorde de kanske ändå för idag orkade jag ta mig till jobbet igen. Men hostan. Håller mig vaken på natten och sätter som mest igång när jag sitter i möten. Laddar motvilligt för en träningsfri vecka. Jag får hålla mig till hundpromenaderna och beta av de sista kilometerna på Ica-klassikerns löpning (ja, man kan gå också). Bästa är ändå att mysa inne med familjen. Spela spel och dricka glögg. Har bestämt mig för att ändå ladda hårt (motvilligt) för den här julen. Pepparkaksbak planeras till helgen.... kanske.

Inga kommentarer: