25 oktober 2016

Ica-klassikern, etapp 3

I går började etapp 3 på ica-klassikern. 3 mil på 6 veckor. Jag tycker att löpardelen kom väldigt sent då detta är en kall och mörk period. Kan dessutom vara både halkigt och snöigt i slutet av perioden. Men men, jag gillar läget och springer på. Det var ett tag sedan jag sprang nu och dagens pass på 4 km var både tungt och lätt. Hade hunden med vilket gör det hela lite jobbigare och har ont i någon muskel i vaden. Kan ha påverkat. Ändå helt okej rent konditionsmässigt, det sitter i psyket. Dock är nog detta egentligen en av de större utmaningarna för mig eftersom jag inte är en bra löpare. Jag är inte uthållig av mig och har svårt att hänga i på långa raksträckor. Nu ska jag dessutom motivera mig att springa när det är kallt och mörkt också. Aja, lika bra att sluta gnälla och fokusera på att göra detta på helgerna när det är ljust. Vem vet, innan detta är slut kanske jag närmar mig milen igen. Anyway! I am on!

Inga kommentarer: