31 oktober 2016

Carpar på så många sätt

Även om den här helgen var maxad på trötthetsidan (somnade framför tv:n runt åtta varje kväll minus fredag) så var den också bäst vad gäller carpandet. I fredags var det dags för en av våra utgångar med jobbet. Blir väl cirka två per termin då vi passar på att fira alla som fyller jämnt eller gått i pension. Den här gången var vi på Nöjesfabriken. Jag klär väl upp mig typ 4 gånger i halvåret så det måste förevigas. Köpt ny blus och allt!
Vi åt buffé och bowlade. Roligaste omgången ever eftersom jag var rätt jämn istället för att toppa då två första kasten och sedan suga. Kom tvåa totalt och vann andra set. Efter det gick vi över till Cava och satt där ett tag och tjötade. Jag körde så jag drack en kaffe men de andra tog något alkoholhaltigt. Det var väldigt roligt och pratade med folk jag sällan pratar med till vardags eftersom de jobbar i de lägre årskurserna och jag i de högre. Man ser varandra men har aldrig tid till någon längre konversation. Runt 11 var jag hemma och det var en perfekt kväll för mig!

Lördagen bjöd på hinkvis med sol så det fick vi utnyttja. Vi drog till en grillplats vid en sjö och jag lapade sol medan grillen blev varm. Efteråt sprang vi på en brygga och kastade sten i vattnet. Fantastiskt lördagsnöje för oss naturälskare.
Som vanligt började söndagen med skridskoåkning. John kan nu åka utan att hålla i sig men har inte själv insett att han kan släppa stödet. För det mesta åker han med ett mål men korta stunder ser det ut så här. *Stolt mamma*
Eftersom Halloween är i dag, måndag, var vi ju tvungna att fira lite. Vi hade bjudit hit Natasha och Christine med barn. Vi passade på att klä ut oss. Jag var en vampyr och John ett skelett.
Sedan fikade vi spökbakelser och chokladbollsfladdermöss. Barnen lekte sin vanliga spring- och jagalek runt precis det bord vi satt vid och hade superkul. Vi vuxna försökte prata och fick väl en syl i vädret ibland.

En enrgigivande superhärlig helg!

Inga kommentarer: