2 oktober 2016

Aktiv dag

Jag vaknade sex i morse och kunde inte sova mer. Livspepp kan man säga. Och att jag går och lägger mig senast halv 11 på kvällarna kanske. Invigde min nya pulsklocka på riktigt i dag och innan eftermiddagen var över hade jag nåt mitt aktivitetsmål med över 200 procent. Då hade jag inte varit och tränat än. Inte så konstigt med tanke på allt vi gjort i dag! Aktiv dag inte minst!

Det var premiär för "Lek på is". John har gärna velat lära sig åka skridskor men vi visste inte hur det skulle mottas väl på plats. Förra året åkte han ju typ fem minuter innan han gav upp eftersom det krävdes träning för att lära sig skrinna. Han började tveksamt även denna gång men när två kompisar kom till ishallen hängde han på dem. Det braiga med att ha kända kompisar med på aktiviteter, de drar med vårt annars ganska försiktiga barn. Sedan åkte vi runt på isen i över en halvtimme. Det trodde jag aldrig. John stod bra på skridskorna och kunde till och med ta några skär innan tröttheten blev för stor och det inte gick mer. Vi hade med fika så de sista 20 minuterna tittade vi på medan vi smaskade mackor och banan. Äntligen en aktivitet som jag gillar också. Tycker det är superkul att åka skridskor!

Sedan har dagen rullat på. Jag gick 5 km med Jack (å härliga höstväder!), vi har städat, klippt gräs (jag), målat innerdörrar (Calle), lekt med grannar (John). Dessutom hann jag och John baka en ljuvligt god kladdkaka med daimkross. Mums! Lite mer äppelmos blev också gjort och John lekte med Jack som de aldrig gjort förr! Jag tränade somamove och nu är jag trött som ett barn. Ont i fötterna efter skridskorna fortfarande och 223 procent nådd aktivitetsnivå på pulsklockan. Hello netfilx!

Inga kommentarer: