4 september 2016

"Vandring" till Ätterösera

Hjälp! Vilket fantastiskt väder den här helgen har bjudit på. Tack för den energiboozten. I går hade vi besök av Johns kompis Oliver, som också hade med sig lillebror Melvin och mamma Mia. En kanondag bara det. Jag däckade dock av efter att de åkt hem. Helt slut efter veckans dålig sömn samt en mage som småkraschade just på grund av detsamma misstänker jag. Så mycket i mitt liv handlar om att lobba för en bra nattsömn just nu. 

Dagens hjälpmedel blev yoga, ett pass i förmiddags och ett innan läggdags. Dessutom ska det ju vara bra med friskt luft och motion för att motverka sömnproblem. Av den varan fick jag en del när vår lilla familj packade en ryggsäck full med korv och begav oss ut på en liten tur. Eller vandring som John sa (påverkad av sin mor kanske), vilket det nog var för en femåring eftersom promenaden blev totalt 4 km. Vi gick till ett favoritställe som vi var på mycket innan John föddes. Nämligen Ätterösera som är stenrösen från 1500-talet där man också anlagt en fin grillplats. Mycket fint beläget mitt i skogen men lite problematiskt att ta sig till med vagn eller barn som vägrar att gå då merparten av vägen dit är på skogsstigar. NU äntligen hade John dock blivit tillräckligt stor för att orka. Det var några timmar av ren och skär lycka. John var gladaste glad där han skuttade fram på stigarna.
Den lilla skogsboken hade han också i ett fast grepp. Både lingon och flugsvamp kunde läggas till listan av sådant vi hittat från boken.

Eftersom jag lekte paparazzia och fotade en del ville John också ta kort såklart. Detta vackra på de båda föräldrarna.

Med en engångsgrill grillar man smidigt mitt i skogen. John ville dock använda spett så det fick han. Spelade ändå ingen roll att korven knappt blev ljummen eftersom han fortfarande föredrar kalla grillkorvar. Dock att det har utvecklats till att gå bra med en nästa varm linje längst upp.
Vi hade en fantastiskt utflykt som laddade för gräsklippning, brödbak, plåtmålning och fönstertvätt när vi kom hem. Och förhoppningsvis även för en god natts sömn.

Inga kommentarer: