17 september 2016

Hej höstförkylning

Den här helgen kurerar jag en förkylning. Eller försöker. Calle fick något migränanfall på eftermiddagen så det var bara att ta över rodret och vinka adjö till soffan. Många på jobbet har varit väldigt förkylda såhär i terminsstart och jag har varit livrädd för att jag skulle bli smittad till förra helgens zumbakryssning, årets happening. Jag klarade det målsnöret och orkade dansa i hela 7 timmar. Vilken fantastisk helg! Mer om den kommer på mammor på vift men kan säga att jag var hög på endorfiner flera dagar efteråt (och trött). Så jag kände mig rätt okej med att få det nu. Och än så länge är det i alla fall under kontroll.
Eftersom jag var borta större delen av förra helgen ville jag verkligen göra saker med min familj den här helgen. John ville åka till badhuset i Karlstad så på det viset fick det bli. Jag tror att det där badhuset måste vara Sveriges kallaste. Gud vad jag frös! Därför placerade jag mig allt som oftast i varmpoolen med Calle och John hade det lattjo i de andra bassängerna. Johns nya roliga grej är att blåsa håret, men bara på badhus. Fönen hemma gillar han inte!
Vi passade på att handla till veckans maträtter när vi ändå var i stan. När vi sedan kom hem ville hunden ut så vi tog en promenad i skogen. Väl hemma igen tänkte jag alltså parkera mig i soffan och fick tji på den. Nu är klockan halv tio och rumpan sitter stadigt i soffan. Och äntligen läser jag en bok jag längtar till.

Inga kommentarer: