28 september 2016

Årets morsa-grej

Jag lever nog länge på när jag fick John att äta lasagne med massa spenat i, alltså lasagnen var alldeles grön och spenaten syntes verkligen. Detta är barnet som ratar om han kan! Hur jag gjorde detta, årets hemlighet kanske? Nej då, jag sa att det var Hulken-lasagne och om man åt den blev man superstark som Hulken. Detta gick vår ungen igång på eftersom han nyligen upptäckt superhjältar (jag vet inte var..eller jo vet...förskolan såklart). Vi pratade om hur starka vi kände oss och kollade om vi fick bucklor på kroppen (Johns ord för muskler). Han åt en hel portion, kan man tänka sig! Att jag ljög och att senare blev lite besviken när han inte kunde lyfta bilen tycker jag var helt värt i sammanhanget.

"Vinnare av priset årets förälder går till ...tadaaaa.....MIG"

1 kommentar:

livet på myra sa...

Hahaha!! Va glad för att han är så lättlurad! :D Här går vi bet! :D