30 september 2016

36 - and going strong

Jag fyllde visst 36 i går. Jag hade en underbar dag och kände mig så himla firad. Men, vad är det här att börja prata om att "nu är du snart 40". Jaha! Inte snart! 4 år kvar faktiskt. Nu fyllde jag faktiskt 36. Skämt å sido. Jag känner mig väldigt bekväm och trygg i min ålder. Trygg med vem jag är och vad jag står för. Väldigt glad för det jag har! Tonåring och tidigt 20-tal är verkligen inget jag strävar efter. Osäkerheten och kampen att höra till, den vill jag aldrig mer uppleva. Så, den ålder jag har nu, kanon!

Min födelsedag tajmade så bra med min korta dag på jobbet. Just där har jag inte tid att ens tänka på att jag fyllde år. Några kom och sa grattis och jag bara, varje gång: "Va! För vad då? Just det ja...".
Vid två hämtade jag John och vi begav oss till vår gemensamma favoritplats, biblioteket. Älskar hur han går direkt fram till böckerna, väljer en och sätter sig i soffa för att läsa. Vi lånade många böcker av olika slag som vanligt. Hemma kunde han inte vänta tills jag burit in alla grejer innan han var tvungen att börja läsa. Var gör man då? Sätter sig på trappen såklart!
En stund var vi sedan hemma själva, tittade på tv, läste bok, jag somnade en stund i soffan. Lyx! När Calle kom hem åkte jag på ett favvoträningspass: Strong by zumba, och Calle skulle förbereda mat. Hemma med endorfinpåfyllning var bordet uppdukat. Vad hade inte gullemaken gjort då? Jo, åkt ända in till stan för att köpa sushi åt mig! Min favvomat! Hur gulligt är inte det? Dessutom hade han köpt så vackra örhänge som present. Tror inte jag kunnat få en bättre middag. John var tuppstolt när han bar fram kartongen med sushi till mig. Så härligt att se!

Jag kan inte säga att jag har annat än världens bästa familj! Det är den allra bästa presenten, varje dag!

Inga kommentarer: