10 augusti 2016

Utlyktsdag

Så kom då min allra sista semesterdag. Som vanligt är jag peppad ut i tårna att börja igen, peppad på att jobba på med eleverna, peppad på vardag. Jag älskar vardag. Jag hittade en superbra bok i går på bibblan som heter "Mötet med nyanlända". Nyutgiven och massa bra tips som jag tar med mig till mina kollegor. Så ni ser. Min hjärna är redan delvis på jobbet.

Anyway hade vi bestämt att ta en tur till Arvika badhus i dag med Mia, Oliver och Melvin. Vi har varit där en gång förut och gillade verkligen deras barnpool. Även den här gången blev det väldigt roligt. De större barnen lekte och badade, plaskade och simmade. Lilla Melvin roade sig till slut kungligt han med. Jag vet dock inte varför vi ser ut som galna familjen i kortet vi tog på vägen dit. Vi kanske är det. 

Jag passade på att simma mina sista 400 meter i andra etappen av ica-klassikern när vi ändå var i ett badhus, nu får jag vänta superlänge på att löpningen börjar i oktober. Fram emot ett var vi vuxna i alla fall väldigt trötta (började bada innan tio) och bestämde att det var dags att åka hem. Tror nog barnen var lite slitna de med för de protesterade inte sådär väldigt mycket.
                                  
Jag hann också med att åka in på ett zumba-pass i Karlstad (love) och koka vad jag hoppas blir en supergod krusbärssylt. Nu dags för superbraiga bok nr två från bibblan och sängdags. Det är ju ändå jobbardag i morgon (yay!).

Inga kommentarer: