30 augusti 2016

Stilla sinnet

Usch. Sover så fruktansvärt dåligt just nu. Vet inte ens riktigt varför. Blir jag väckt av något mitt i natten, John, toabesök vad som, kan jag flera gånger i veckan inte somna om. Två nätter i rad har jag varit vaken sedan fyra. Orkar. Inte. Well, jag försöker med yoga i alla fall. En gång på morgonen och en gång innan jag går och lägger mig. Jag älskar yoga. Avslappningen och stillandet av sinnet. Träningen  när det kommer till hårdare pass. Jag varvar lite just nu. Funkar det? Jag tror det. Efter kvällsyogan sover jag oftast hela natten (inte yogat senaste två kvällarna) och morgonyogan ger mig energi att hålla hela dagen. Det fortsätter jag med.
Annars har vi haft kompiskalas för John. Femton barn och en hel del ös. Roligt men utmattande för alla inblandade. Vi har också hunnit med en kräftskiva. Det var också väldigt roligt. Sent i säng och död i soffan hela dagen efter. Plus en dag till. Tyvärr var jag tvungen att jobba den andra dagen men det var det värt! Rutinerna ligger på hundra procent igen. Livet rullar på.

Inga kommentarer: