9 augusti 2016

Sista dagen ut

De här sista semesterdagarna blev väl inte riktigt som jag tänkt mig. John vaknade i går (efter orolig natt) med kruppliknande hosta, viss snuva och feber. Aldrig mer än 38 men det gjorde honom ändå sliten och han orkade inte ens spela sitt älskade tv-spel. Framåt kvällen började han ändå bli uttråkad, må bättre och studsa runt i sängen. Så trots allt kände jag ändå att jag kunde genomföra det dubbla träningspass jag bokat (zumba + pump) och slutligen några glas vin med Mia i hennes "nya" lägenhet. I morse vaknade också barnet feberfritt och ungefär lika pigg som vanligt. Skönt!
                              
Annars har hunden och jag tagit några promenader i skogen. Jag går gärna minst fem kilometer med en podd i öronen. Så väl använda egentid. Det är verkligen skördetid i vår trädgård. I dag plockade jag och John några liter av de svarta vinbären som även det fick bli saft samt en skål med krusbär. Ska nog göra krusbärssylt och paj av krusbären tror jag. Orkade ändå inte i dag så de får vila i kylen tills i morgon.


Efter en hel dag i stillhet behövde John aktiveras lite. Han har länge pratat om att han vill gå till bibblan. Sagt och gjort. Dit drog vi. Och fick med oss en hel högböcker hem. Värsta styrketräningspasset att bära dem till bilen liksom. John betedde sig som att han var i en godisbutik; "den och den och den vill jag låna": Jag förstår honom. Känner ungefär detsamma när jag är på biblioteket. Den här gången besinnade jag mig till 3 böcker eftersom jag fortfarande har 4 stycken kvar ur sommarläsningshögen som jag vill läsa snarast. Går väl över i höstläsningshögen antar jag.

Sedan ville han också gå till skateparken med sin kickbord så det gjorde vi också och passade på att leka i lekparken bredvid. Dessutom gick vi bort till tjorren och köpte glass, sneddade över vägen till Röda Korsets loppis innan vi gick tillbaka till bilen och åkte hem igen. Fylld av energi var barnet och vi föräldrar pustade ut över att bacillen verkade tillfällig. Nu har jag bara en endaste semesterdag kvar och den tänkte vi spendera på badhuset i Arvika. 

Inga kommentarer: