7 augusti 2016

Semestern slukade mig

Efter att ha kommit in i en ordentlig semesterlunk har det känts som för mycket jobb att sätta sig vid datorn och uppdatera bloggen. Därav min tystnad. Jag har verkligen haft en lugn, skön och härlig semester utan massa måsten. Men med lagom aktivitet så jag inte började klättra på väggarna. Jag vet att jag kommer ångra mig om jag inte dokumenterar den här sommaren så det kommer bli några framtida inlägg av det slaget. Sorri. Nu har jag tre dagar kvar att vara ledig, John och Calle har fem. Jag är redo och peppad att börja jobba igen och det känns skönt. Dock ska jag först njuta av de sista dagarna innan allvaret börjar igen på allvar.
Den här dagen har varit väldigt mysig. John satte agendan redan i morse när han sa att han ville äta frukost, spela tv-spel. pyssla (leka eller spela spel), äta lunch och ta en promenad i trollskogen. Eftersom dagen var helt utan planer lät det som en finfin dag för oss vuxna. Sagt och gjort. Så blev det. John fick några pyssel- och målarböcker i födelsedagspresent så det finns att välja på i pysselhögen.

Däremellan skrämde hunden oss rejält genom att få ont i magen och bete sig väldigt underligt. Jag var beredd på att åka in akut men Calle ville avvakta och eftersom han bajsade, kissade och drack vatten fick det bli så. Efter promenaden var han dock nämnvärt bättre så troligtvis var det något han fått i sig. Han äter ju all skit på marken den hunden. Vi hoppas det inte är något återkommande, han verkar må bra nu i alla fall.

Vi grillade till lunch, kycklingben som är en ny favorit hos oss, John äter massor! Sedan hade vi verkligen trevligt i trollskogen. Här ser ni oss dramatisera "Bockarna Bruse" på just en bro där det finns både bockar och troll. Sedan fick vi fortsätta i bilen på väg hem. Vi är väldigt glada över att ha så nära till en skog full av troll och andra små figurer. Ett så enkelt och billigt nöje. 
John och jag plockade minst 9 liter röda vinbär under eftermiddagen. Vi lekte att vi var robotar under tiden så det var verkligen kvalitetstid. Tur att de är ganska snabbplockade ändå för slutprodukten resulterade i endast de tre flaskorna på bilden. I morgon ska jag nog ge mig på de svarta vinbären. Tänker att det får bli en flaska eller två av den sorten med. Dock att vi har massor av bär kvar sedan! Vi har 5 buskar med röda och svarta bär. Och snart har vi tre äppelträd fulla med äpplen också. Det är roligt att safta och sylta men  till en viss gräns. Äppelmos kan man åtminstone frysa in så det håller sig ett tag.
Andra saker som hanns med i dag var att jag betade av en stor del av en rest på en hemtenta och jag sprang även 4,6 km. Duggregn är mitt absolut bästa löparväder. Tror det beror på luftfuktigheten faktiskt. 

Inga kommentarer: