7 juli 2016

Skönt att komma ut

Efter 48 timmar i karantän, på grund av vänta ut smittad från sista kräkan, klättrade jag mer eller mindre på väggarna här hemma. Speciellt som jag hade den ofattbara turen att inte bli smittad. Dagen då Calle och John var sjuka men hade kräkts färdigt och låg som två urvridna trasor vid tv:n utnyttjade jag det faktum att de hade varan och undvek sovrum och toalett så gott det gick. Kanske lite mycket positivt tänk över det eftersom jag ändå höll i John varje gång han kräktes. Men men..det kunde inte skada. I alla fall så ägnade jag den dagen åt att läsa och att lyssna på podd. Skönt. En dag. Jag menar det, klarar inte sån inaktivitet mer än en dag. Blir smått galen. Så i dag gick jag upp halv sju och gick 6 km med Jack. Efter lunch bestämde jag att vi skulle åka till Mariebergsskogen. Sagt och gjort, det gjorde vi. Och hade en urmysig dag. 
Vi började med att åka rundturståget, sedan åt vi glass, lekte i lekparkerna. Sedan tittade vi på djuren. I klapphagenförsökte en get äta upp min korgväska. Liknade väl hö eller pinnar. John fastnade vid kaninerna, ankungarna och fiskarna. Speciellt en fisk ville han ta med hem. Så dagens lektion blev väl att lära sig att fiskar dör utan vatten. Så.
Jag hade, trots molnig förmiddag, packat med badkläder. Eftersom dagen sedan blev kanonfin gick vi ner till stranden. John badad i det kalla Vänervattnet medan jag nöjde mig med att heja på från land. Barnet blev ändå rätt fruset efter det så vi tog på alla kläder, bestämde att det var dags att åka hem och tog med en hög med Sushi hem till middag åt mig medan John fick sin älskade pasta. Efter maten tänkte vi ha filmkväll igen. Eftersom Frost blev ett så lyckat val tänkte jag att kanske Trassel gick att se den med. Jag menar, det är ju ändå en av Disney´s nyaste. Snälla! Gud vad hemsk! Jag ångrar seriöst att vi ens tittade på den. Samla gamla svammel om kärlek som nummer ett, jadajadajada. Rapunzel ska väl föreställa en stark, kvinnlig karaktär men var snarare lika våpig och storögt överraskad och fascinerad som alla andra Disney´s kvinnor. Urk, både mossig och bakåtsträvande. Vi fortsätter nog hålla kvar Frost som vår enda Disney-favorit. Punkt för det och punkt för en härlig dag tillsammans.

Inga kommentarer: