1 juli 2016

Semesterlunk

Eftersom jag ännu inte kommit tillbaka i eneriginivå, känner mig väldigt trött om än att det blivit bättre, så har vi haft en lugn vecka med lagom många aktiviteter. I söndags fick John äntligen sitt nya skrivbord där han kan sitta och pyssla och greja. Rita är en stor hobby just nu. 
                       
Vi har lekt lite med nya grannbarnet och tagit en cykeltur till lekparken. Vi hade fika med och i "kiosken" såldes diverse saker. Vi försökte höja upp stödhjulen en bit på Johns cykel för att träna balans men efter tredje vurpan som slutade i både fläskläpp och näsblod och en cykelrädd John får vi nog vänta en stund med det. 
I stället njuter vi av att bara kunna ta lite längre promenader när John faktiskt cyklar då den nya rädslan blev övervunnen. Soliga dagar hade vi några stycken denna vecka och då kan man njuta lite extra på kvällarna.

                                                 
Dock behövs det minst två filtar om man ska sitta ute och läsa efter det att barnet har lagt sig. Det är inte speciellt varmt när solen försvinner.
                                                   

Jag har beställt en stor sommarläsningshög med böcker. Med nästan bara böcker jag är superpepp på. Sitter ofta och läser en stund på morgonen nu medan John äter frukost framför Alfons Åberg. Det är sommarlov det!
                                                
I tisdags var vi in till stan och träffade Maria och hennes två barn. Vi besökte Inger och Lasse Sandberg - utställningen på museet, lekte i lekparken bredvid, åt lunch på Söta Grodan och glass på Carli. En helmysig helgdag med busungarna.
                                                   
John och jag plockade jordgubbar på Ängebäck i onsdags. Det var extra bra pris och många där. Dock fanns det absolut gubbar till alla och fler på väg. Blir nog fler plockrundor i sommar skulle jag tro. Mysig aktivitet.

Och så cyklade vi lite mer. På kvällen kom min pappa och var med John några timmar medan jag rev av ett underbart zumbapass och Calle spelade. Energi!
Nästan varje morgon går jag upp tidigt så jag hinner gå en längre promenad med Jack innan Calle åker till jobbat. Jag älskar att starta dagen i skogen och att veta att Jack har fått sträcka på benen. Det är svårt att hinna några längre turer under dagen annars.
I går regnade det större delen av dagen. Vi orkade inte ta oss för något speciellt så vi ägnade förmiddagen åt att spela spel och eftermiddagen rörde vi ihop en trolldessats och bakade alla möjliga saker. Mysiga inneaktiviteter en regnig dag.
När Calle kom hem från jobbet åkte jag in till stan för att träffa Maria, Christine och Natasha. Helt fantastiskt att vi lyckades hitta en tid då vi alla fyra kunde träffas samtidigt. Det händer nästan aldrig i vardag och småbarnsår. Vi käkade middag på Pitchers men efter väldigt dålig service intog vi istället efterrätten på Casanovas. Vi blandade många skratt med en hel del allvar vilket resulterade i en underbart härlig kväll!
I dag är det fredag. Calle, som inventerar på dagen och spelar på kvällen ser vi inte mycket. I stället ska vi besöka kompis Lova för lekdate. Innan dess måste tomma, ekande matförråd fyllas på så dags för mig att göra oss i ordning.




Inga kommentarer: