21 juni 2016

Som i ett kollektiv

Idag var jag och John och hälsade på min vän Maria som nyss flyttat till hus med sin familj. Natasha och barnen kom också och som vanligt hade vi väldigt mysigt. Barn mellan 9 månader och 9 år men ändå funkar de tillsammans. Stor tar hand om liten och så vidare. Till lunch hade Maria förberett paj till vuxna och plättsmet till barnen. Jag älskar hur vi samarbetar, jag stekte plättarna eftersom det passade bäst att Maria matade minstingen. Natasha sprang runt och servade alla barn och såg till att de hade mat på tallrikarna. Jag får en så lycklig känsla när vi umgås sådär. Alla hjälper till med allas barn där det passar bäst. Jag tror att många skulle må bättre av att gå ihop såhär med andra familjer eller kvinnor. För att hjälpas och stötta varandra istället för att sitta med vardagen själv, speciellt som ensamstående. Nästan som ett kollektiv.  
Fick också en bukett lupiner att ta med hem. Älskar dessa blommor!

Inga kommentarer: