20 juni 2016

Resumé

Tiden går fort och det känns som det har hänt massor senaste veckan. En liten resumé känns på sin plats. En hel del roliga saker har hänt vilket gör att det känns smått overkligt att det bara gått lite mer än en vecka sedan vi var hemma hos Natasha med familj en underbar eftermiddag. Vår familj, hennes familj samt Christine och Emmet ägnade massor av tid med att bada i deras pool. John var som en fisk och badade ensam då vi andra tröttnat, givetvis med minst två vuxnas ögonpar på sig. Han flyter bra med ryggdyna och det gör honom säker i vattnet. Några timmars simträning där. Dessutom grillade vi tillsammans och åt rabarberpaj. En allmänt fantastisk dag!

Jag jobbade tre dagar till den kommande veckan men bröt av på tisdagen med personalfest. Vi hade fantastiskt väder och tyvärr är det sekretess på det mesta som hände den kvällen så det kan jag inte skriva om här. Note to self dock: cykla inte hem i mörker med en sjö alkohol i kroppen. Ska du ändå göra just det, håll inte ett rasande tempo. Tack jag överlevde men det var rena turen!

I onsdag tog vi till sist sommarlov jag och John. 11 augusti är vi tillbaka på banan igen. Tills dess finns det en hel lång, härlig sommar framför oss. Känner mig lycklig över all denna tid jag har möjlighet att spendera med Calle, John, familj och vänner.

Så blev det torsdag och vår första, härliga, hellediga dag. John och jag åkte till abborrtjärn för en liten promenad med Jack. Vi gick en kilometer runt tjärnen och John ville hålla Jacks koppel hela tiden. Mysigt!
        
Vid stranden blev vi glatt överraskade eftersom det var väldigt dyigt och äckligt i strandkanten förra året. I år hade det lagts ut en stor sandhög så det var inte alls på det viset. En stor sandhög är också väldigt roligt att leka med. Jag hade bara tagit med picknick men inga badkläder då det inte var särskilt varmt när vi åkte hemifrån. Dock kom solen fram när vi väl var där och John blev riktigt badsugen. Han vägrade först bada med bara underkläderna som jag föreslog men till slut blev längtan för stor och allt åkte av. Hela eftermiddagen tillbringade vi där vi strandkanten, grävde kanaler, plaskade i vattnet och åt jordgubbar. Så lovande start på sommaren!
        
På fredagen var Calle med oss halva dagen. Vi tittade på kusin Lisa som tagit sig ända från Stockholm med sitt fotbollslag för att spela i mästarcupen. På kvällen anslöt min bror med fru och yngsta kusin Alice och då passade de på att tillbringa en natt hos oss. Mysigt att träffa dem, det var längesedan nu.
                          
I lördags var dagens stora att jag skulle springa stadsloppet som man kan läsa mer om här. Resten av den dagen var jag otroligt trött men glad. På söndagen tog vi en tripp till Bergvik och svängde sedan förbi Ilanda för att titta på finalen mellan Lisas lag (Brommapojkarna) och AIK: Det regnade och vi hade inte ens tänkt på regnkläder men det gick bra ändå. John skanderade fortfarande "Kom igen BP, kom igen" när han skulle lägga sig. Efter det åkte vi hem och svidade om för att åka på kalas till kompis Oliver. Efter kalaset lämnade jag make och barn själva för att möte upp Natasha i Kil där vi skulle gå Falletleden. Mycket härlig tur som ni också kan läsa mer om på mammorpavift.wordpress.com. Energipåfylld åkte jag sedan hem igen och tittade på film tillsammans med Calle innan det var dags att sova och ladda för en ny (sommarlovs)vecka. 

Inga kommentarer: