10 juni 2016

En vecka kvar nu

Det är fredag igen och medan John käkar upp fredagsgodiset tänkte jag, lite snabbt, sammanfatta veckan som gått. Endast en vecka kvar att jobba nu för mig innan semestern. Känns fint!

I måndags fick vi ju dessutom en extra ledig dag i och med nationaldagen. Då hade vi min pappa med fru på besök. Vi grillade och åt kladdkaka som jag och John bakat tidigare på dagen. Dessutom lektes det en hel del. John älskar att kasta frisbee och börja bli rätt bra på att fånga också. 
                         
Det har varit avslutningsvecka på jobbet och vi hade hembygdens dag på tisdagen då jag fick tillfälle att dansa linedance igen. Lika roligt som vanligt. Det är tredje året i rad vår skola kör den här dagen nämligen. På onsdagen hade vi avslutning för niorna. Jag var med och serverade, som vanlig det medt. Sorgligt och härligt på en och samma gång. Därefter hade niorna sommarlov medan sjuorna och åttorna fortsatte med brännbollsturnering på torsdagen. Jag var också med och spelade. Rockade väl inte direkt men vad gör det om man bara har roligt. I dag var det dock den sedvanliga avslutningen i kyrkan, kramas med elever som inte riktigt vet vad de ska göra med hela långa sommaren utan skolan. Önskar jag kunde lägga ut ett kort på dessa fina men det ska jag naturligtvis inte göra.

Under veckan har jag äntligen börjat rocka mina läggningar. Jag är lugn och samlad och lyckas ibland till och med göra rätt saker. Som när John fick ett ordentligt bryt som oftast brukar hålla i sig länge länge men då jag hävde det genom att skoja på rätt sätt, vände hela situationen och sedan fick honom i säng plättlätt. Ibland måste man bara skriva ner sina stordåd för att minnas dem under alla de mindre lyckade föräldra-stunderna. 
                                            
I går tyckte jag det var dags att försöka mig på milen. Mellan mitt jobb och mitt hem är det ju som bekant cirka en mil. Så efter jobbet började jag jogga och tog mig hela 9 km innan min stackars tå sa stopp. Har ju fortfarande ont i den där förbaskade tån. En vecka kvar till Stadsloppet och jag är rätt säker på att jag kommer klara det. Vilar tån i form tills dess. Under 70 min borde det gå också, måste välja fålla i loppet. Viktigt att komma ihåg att hålla mitt tempo, annars kommer jag inte orka.
                                     
Jag har väl gått ner i varv-mood ellet något nu. I går kväll var jag kanontrött och fick ställa in grillkväll med kollegorna eftersom jag insåg att jag verkligen inte orkade. Hamnade istället i sängen med dessa två och tvingade Calle att köpa pizza eftersom det inte fanns en chans att jag orkade med någon slags matlagning. 
Inte dumt det heller. I dag är jag minst lika trött och ställde in jumpingpass till förmån för längre hundpromenad. Snart semester nu. Snart. Helgen ska ägnas åt återhämtning med goda vänner och vila. Mycket vila. Okej, måste städa lite också. 

Inga kommentarer: