5 juni 2016

Den här helgen får 5 solar av 5 möjliga

Bara det att solen har lyst på oss hela helgen är mer än underbart. Det räcker dock inte med det för jag/vi har också gjort massa saker som varit en del av att helgen varit så bra. I fredags, till exempel, kom Mia hit och åt hemmapizza med oss. Sedan satt vi i hammocken till närmare tolv. Drack "några" glas vin och tölade. Mycket trevligt! 
                      
På lördagen fick jag sovmorgon till tio (!) och efter lunch tog vi med oss Johns mormor samt picknick till Skivtjärn för årets första strandhäng och bad. Luften var inte riktigt lika varm som dagen innan men vattnet var det så jag och John badade en hel del. byggde och lekte i sanden hann vi också med, samt äta upp allt fika innan vi fick åka åter hem för att Calle skulle i väg och spela. Jag sprang 8 km, vilket är mitt längsta hittills, medan mamma var med John. Till kvällen åt vi tacos tillsammans på altanen innan det var dags var John att sova och mormodern åkte hem.

I dag har jag och Natasha cyklat hela Klarälvsbanan. Så rolig grej som ni får läsa mer om på mammor på vift snart. Under tiden har John och Calle lekt med kompisarna Axel och Lova med tillhörande föräldrar. De hade tydligen haft en väldigt rolig dag. Nu är söndagen ändå till ända men jag gläds åt att få en extra dag ledigt i morgon i och med nationaldagen.

                                             

Inga kommentarer: