5 maj 2016

Underbara sommardag! 66/100

Wow wow wow! Vilken underbar sommardag det har varit idag. Varmt och massor av sol! Det märktes att vi inte är vana vid solen eftersom både jag och John var lite solkyssta nu på kvällen. Men vad gör väl det, ingen större fara den här gången.

Vi har gjort massor av supersomriga saker i dag. Så som att ta fram dynorna till hammocken och ligga där, gungandes, och titta på allt det skira som slår ut nu.
                                       
Studsat studsmatta. Det märks att John har en helt annan säkerhet i den än förra året. Han är inte alls rädd och kliver in där själv mest hela tiden. Så härligt att se hans glädje.                                                                                                                      
Efter lunch gick hela familjen ut och letade stolpar i friska forshaga-jakten. John poserade med varje stolpe och var en fantastisk pinnfinnare.
Som morot när benen ibland blev lite trötta fick han det stora ansvaret att hålla i Jack. Något han tyckte var väldigt roligt och spännande. Vi hittade fyra stolpar tillsammans och även här märks det att John är äldre och uthålligare i benen. Tjoho! Snart kan vi nog ta kortare vandringar tillsammans.
När benen blev för trötta vilade vi med en glass. Sedan gick Calle och John för att handla medan jag fortsatte med stolpletande en stund till. Hade tagit cykeln så det gick fort att ta sig fram och jag kunde registrera en hel massa stolpar efter den turen. Som vanligt glömmer jag hur vacker det är längst älven i Forshaga.
Hunden cyklade med mig ner till Forshaga (max tre kilometer totalt) men åkte bil hem. Trots det var han helt slut på eftermiddagen. Eller så njöt han bara mest av solen. Ingen älskar sol så som våran Jack.
Vi har dessutom tagit fram utemöblerna och taket till pergolan. Lunchen åt vi ute och även middagen som också blev årets första riktiga grillning. Mycket mumsigt. Ett core-pass han jag också med under dagen.
John somnade på 5 minuter i dag! Det har inte hänt på veckor så det är nog sant att solen sliter. Själv ska jag avrunda kvällen med vin och chips i sällskap med min man. Å vilken fin dag detta har varit. Så njutig!

Inga kommentarer: