8 maj 2016

Trötta fötter; 69/100


Herreguuud vilket zumbaevent vi var på igår. Jisses vad roligt det var! Steve Boedt är heeelt fantastisk och de andra instruktörerna som värmde upp oss med. Gud vad glad jag är att jag har hittat zumban. Om man vill kan man kika på en film från eventet. Det var oerhört mycket folk men om man tittar noga kan man se mig skymta förbi. Seriöst filmande i alla fall med drönare som flög runt i luften ovanför oss. I am happy happy happy! Kom hem cirka halv 12 och bytte av pappa som hade varit med John i glipan mellan att Calle åkte och spelade och jag kom hem. John märkte dock inget av det bytet eftersom han sov. Han visste såklart att morfar skulle vara där en stund ifall han skulle råka vakna. Somnade sedan som en stock. En glad stock. 

I dag vaknade vi till ännu en fantastisk sommardag. John och jag myste runt på förmiddagen medan Calle sov. Sedan åkte jag på ett me&i-party och shoppade loss. Hem igen till två tröttisar. John ville mest titta på tv hela dagen och såg mest sliten ut. Föräldrarna var också trötta vilket innebar lättretade familjen. Så är det ibland. Nya tag i morgon. Vi hann i all fall in till stan och hämta vår badrumsspegel, plocka upp min telefon som jag glömde i Natashas bil, putsa några fönster och grilla. Calle fick ta läggningen medan jag tog ut hunden på promenad och passade på att ta några stolpar. Och där var långhelgen slut. I morgon tillbaka till en verklighet som kan vara väldigt jobbig. Mycket negativt som har hänt i byn så det kan sätta sin prägel på skoldagen. Nu. Avslutar med en godispåse och troligtvis sista spännande sidorna i Rörgast. 

Inga kommentarer: