13 maj 2016

Sjukdom, kakel och kallväder; 74/100

Fredag igen då. Det har varit lite dåligt med sömn under veckan eftersom John varit sjuk och mått dåligt på natten. I dag tänkte vi rings vårdcentralen för en koll eftersom han haft feber till och från sedan i måndags. Ont i halsen och ögoninflammation från idag. Dock var han så pigg och utan feber så vi bestämde oss för att avvakta. Han har velat leka hela dagen som han inte riktigt orkat någon annan dag. Nu på kvällen är febern tillbaka igen. 38,5 men ändå. Så tråkigt när barnen är sjuka. John är ju så skruttig och liten. Aja. Får väl kontakta vc på måndag om det inte blivit bättre då. Känner av halsen lite själv så hoppas inte på streptokocker. Det går tydligen på förskolan.

Badrumskillen var i alla fall här idag och nästan allt kakel är uppsatt. Även utan fog tycker jag att det är superfint. Kan nästan inte vänta tills det är klart med inredning...och pynt höll jag på att skriva. Är ju ingen person som direkt pyntar i badrummet så det kunde ha blivit en mindre lögn.
Vilket tråkigt, ombytlig väder det är nu då. Igår en varm sommarkväll då jag gick genom stan i öppna skor med tårna synliga. Nu på kvällen gick jag ut med Jack, frös nästan ihjäl och hade både vantar, pannband och halsduk på mig. Sommaren...?

Inga kommentarer: