9 maj 2016

När livet bara når halvvägs; 70/100

Jag vet inte. Ibland känns det mest som man står bredvid och tittar på när en själv springer runt som en annan guttaperkaboll utan koll. Lite så är det nu. På jobbet känns det som att tiden aldrig räcker till, det är tusen trådar i luften och jag får sällan ihop dem. Jag kommer aldrig till punkt och allt blir halvfärdigt och rörigt. Jag glömmer tusen saker hela tiden vilket också gör att saker blir halvdana. Jag avskyr när saker som jag redan borde ha gjort ligger glömda längst bak i något dammigt rum i min hjärna. Jag blir frustrerad på mig själv. Det tar för mycket energi.

Hemma känner jag mig likadan. Splittrad och tiden verkar aldrig räcka till. Kanske ökar känslan i och med att vi har ett halvfärdigt badrum och en halvfärdig uppfart. Lite trist att klampa runt i liksom. Det är ju ändå klart snart så vi kommer såklart se slutet på den röran om en inte allt för avlägsen framtid. Jag är inte ens halvvägs till att klara av att springa en mil än och stadsloppet är en knapp månad bort. Inte orkar jag göra fotoalbum av våra kort och inga blommor blir planterade den här våren (grönsaker blir det troligtvis om inte sniglarna tar allt igen.).

I kursen jag läser känns det som slutet blir riktigt halvdant och jag lutar åt att inte ens skriva examinationsuppgiften som jag redan är anmäld till (det är frivilligt och jag gör det bara för att få högskolepoängen). Vi har en halvklippt gräsmatta och hälften av fönstren är tvättade. Om det är positivt eller negativt kan man ju se olika på. Är glaset halvfullt eller halvtomt. Det var nog halvtomt för mig tror jag. Mitt föräldraskap är lite halvtomt det med.

Eftersom allt känns så halvt behöver jag lista några saker jag är bra på/saker som är bra just nu. Here it comes.

*Jag är skitbra på att vattna blommorna i värmen. Det är stort. De brukar hänga slokandes annars.
*Senaste tiden har det varit superlätt att hämta John på förskolan. Får en stor kram och sen går vi typ.
*Vi har blivit mycket bättre på att äta ur vårt kylskåp och inte slänga så mycket på sista tiden.
* Mina nya löparskor känns äntligen bra på fötterna
*Hittade en saknad biblioteksbok och slapp därför betala för/köpa den. Letade visst efter en vanlig bok medan det var en cd-bok vi hade lånat. Inte lätt då.
*Vi har redan roliga planer för midsommar.

Är fruktansvärt trött på mig själv nu så tack och godnatt.

Inga kommentarer: