2 maj 2016

När barnet får leksaker som föräldrarna älskar; 63/100

Calle hade beställt clics till John efter att han sett John leka med det på förskolan. Ett "must have" tydligen. Så vi hittade på någon anledning till att han skulle få det (extra hjälpsam typ) och sedan var Calle smart nog att berätta om "överraskningen" redan i fredags och John väntade hela helgen i princip. Men gud vad kul det var! Vi satt hela familjen tillsammans och byggde i minst en timme. Calle och John byggde tillsammans och jag satt som i trans och knåpade ihop en brandbil och en brandstation. Terapi på hög nivå! Det fanns massor av beskrivningar med till denna stora låda så man behövde inte ens tänka själv. Så värdiga tillsammanstid med superglad John. Självklart är jag inte sponsrad att skriva detta men jag önskar att jag var det för då hade ju jag fått betalt för att säga det här!
                       
Sedan följde en superlätt läggning så vi äntligen fick känna oss som pedagogiska föräldrar samtidigt som jag och Jack tog en timme och tre pinnar i skogen. Jag har fortfarande någon slags krypning i kroppen efter min förkylning så i morgon ska jag cyklade till jobbet har jag tänkt. En mil enkel resa. Ska bli både spännande och härligt! Hoppas på en fin morgon så det blir fler turer bara.

Inga kommentarer: