24 maj 2016

Mina utmaningar

Jag har två större utmaningar för det här halvåret. Det ena var ju att springa en mil på stadsloppet. Det kändes som en ypperligt bra idé när jag anmälde mig i januari. När jag sprang vårruset och 5 km kändes väldigt tungt, mindre bra idé. Just nu är jag i ett läge då jag ska försöka träna upp formen så mycket jag kan till den 18 juni och springa 3 gånger/veckan. Jag gick positivt ut i går kväll men fick problem efter 3 km när magen började krångla på grund av att jag ätit för nära. Aja, positiva var att de 3 km kändes bra i alla fall och att jag åtminstone sprang 4 km totalt. I dag var jag peppad igen och tänkte springa innan maten, precis vid fem när Calle kom hem. Vad hände då? Jo, ovädrens oväder från igår natt började igen. Nog för jag kan vara hurtig men springa i ösregn då det rinner efter vägarna, då ger jag faktiskt upp. Okej. nya tag på torsdag och är vädergudarna med mig ska jag nog få till en tur på söndag också.
Min andra utmaning har gått betydligt mycket lättare. Nämligen att cyklar 300 km innan 27 juni. Cykla är roligt, man kommer långt ganska snabbt och relativt lätt. Att jag kan cykla till jobbet och på så vis gör 20 km på en dag förenklar det hela. Jag är pepp och vill cykla hela tiden! Just nu är jag uppe i 160 km och planerat att cykla två gånger till jobbet denna veckan (om vädret vill mig väl) och på så vis nå 200 km innan veckan är slut. Den 5/6 ska jag och Natasha cyklar hela Klarälvsbanan = 9, troligtvis 10 mil. Sedan är jag i MÅL! Då tar simningen vid. Det ska bli superkul! 

Så just nu står min inomhusträning tillbaka eftersom man måste prioritera. Å andra sidan har jag gott om tid att träna inomhus när mörkret kommer tillbaka. På lördag väntar dock ett zumbaevent igen. Det räknar jag dock inte som träning.

Inga kommentarer: