10 maj 2016

Ingen bild i dag heller; 71/100


Tjooo..
Jag tänkte lägga in en bild på hur fint badrumsgolvet blir men glömde ta innan det blev för mörkt. Så det får ni föreställa er. Tills jag kommer på att jag ska ta en bild lite tidigare på dagen. 

John kom hem med lite feber och värk i benen från förskolan i går så Calle har vabat i dag. Först visst vi inte om det var en reaktion på värmen, speciellt efter att han fick värmeutslag på hela kroppen. Calle har kämpat för att han ska dricka mycket i dag. Under dagen var han svalare men när han la sig nu på kvällen låg tempen närmare 39 igen. Så i morgon blir det min tur att vara hemma. Passande dag eftersom det är min kortaste dag lektionsmässigt och många elever ska göra andra saker på morgonen. Jag åkte och handlade lite frukt, festis/saft och pysselbok plus svartepetter-spel vi kan roa oss med i morgon.

Annan sak som har hänt, som inte är kul, var att vi hittade små larver i vår mjöllåda! I mjöl och andra torrvaror också såklart. Verkligen äckligt men tydligen inte ovanligt. Jag ringde anticimex-jouren och de sa att man ska kasta allt som är angripet och städa ur lådorna (för vår del) ordentligt. Sedan ska lådan stå tom en vecka för att se så larverna inte kommer tillbaka. Jag slängde även sådant jag nästan var säker på att det inte fanns larver i. Dock silade jag en helt oöppnad mjölförpackningen för att jag inte bara kunde med att slänga den. Det mjölet verkade ha klarat sig dock. Det är i alla fall inte skulle vara farligt att få i sig dessa larver. Men blä! Sedan kastade och städade jag som en galning och hoppas på att detta sattyg icke kommer tillbaka. Så tur i oturen att mitt kettlebelle-pass blev avbokat på grund av för få anmälda annars hade jag väl sanerat än.
Vi har väl inte den tursammaste kvällen men tänker som så, det finns det som är värre än några larver i mjölet och ett febrigt (men rätt piggt) barn. Då känner jag mig lyckligt lottad. 

Inga kommentarer: