1 maj 2016

Äntligen rörelse; 62/100

Äntligen äntligen äntligen fick jag ladda med endorfiner igen! Redan vid nio i morse kröp det i kroppen efter senaste veckans inaktivitet. Jag och John tog då med oss vovven ut på en promenad för att leta upp första pinnen i årets upplaga av Friska Forshaga. John var så go och glad och gick och höll mig i handen hela vägen. Något som han nästan aldrig har velat göra tidigare. Jag tror dessutom att han nästan tycker det är lika roligt som jag att hitta dessa pinnar.
                             
Vid tio kom Natasha och hämtade mig eftersom vi hade planerat att ta oss an en liten bit av dessa 30 mil i dag. Vi startade vi Alsters Kyrka och körde mot Ulvsby sedan Edsgatan och så kom vi  till sist fram vid Kroppkärrssjön där vi gjorde ett lite lägre stopp. Sedan åkte vi vidare till Alsters Herrgård och tillbaka till Alsters Kyrka via Frödingeleden. En terräng- och miljömässigt väldigt varierande tur.
                             
Det blev härliga 3 mil. Det var underbart att cykla på det viset även om det kändes i benen sista kilometerna som var väldigt backiga. Några gånger hoppade jag av cykeln med ett skrik eftersom lårmusklerna värkte så. Känner mig dock väldigt nöjd med denna tur. Ser fram emot de sträcker vi planerar på 5.5 mil och 9 mil.
Hemma hade garageuppfarten börjat ta form. Dessutom stod Calle och pratade med några av grannarna och John lekte med våra nya grannars barn. Det barnet är nästan 2 år yngre än John ändå hade de superkul när de sprang och jagade varandra. När vi efter det gick upp på vår baksida stod John och kikade över staketet eftersom han inte kunde släppa grannbarnet. Han ropade ständigt hej, vinkade och fick ett hej tillbaka. Så söta.

Vi hann även åka in till stan för att handla vattenkran till badrummet, lyktstolpe och lite annat och sedan åka hem och äta glass. Dessutom var vi ute större delen av kvällen och rensade upp i en rabatt, mördade de sniglar som vågat visa sig och monterade ihop nästan hela studsmattan. Nu är det verkligen vår!

Medan Calle la John gick jag ut i skogen med Jack och tog ytterligare 4 pinnar. Har bestämt mig för att även ta de svarta, de svåraste, i år. Något jag tidigare undvikit. Utmaningar!

Inga kommentarer: