30 maj 2016

Äntligen en sommarkväll

Jag tror att detta varit en av de bästa sommarkvällarna hittills i år. Det var runt 23 grader varmt när vi kom hem efter jobb och förskola. Givet att äta middagen ute. Det kändes fantastiskt. Till efterrätt hade John och jag handlat jordgubbar och melon. Och så spelade vi Johns favoritspel. Bamses lek med alfabetet. Gud vad vi spelra det spelet nu. John älskar allt vad bokstäver heter och speciellt älskar han att plocka åt sig rätt bokstäver som han kan lägga på vargenrutan. Då snor han nämligen ett kort av mig! Lika nöjd varje gång är han också! Han kan nästan se vilka alla bokstäver är ni och höra många i ord. Gissa om mamma tycker detta är kul också. Kan inte vänta tills vi kan läsa tillsammans!
                         
Det var dags att klippa gräset igen så det gjorde jag till 70 procent innan jag inte orkade mer. Klippa gräset är den enda utomhussyssla jag gillar. Gratis motion liksom, och så det att det blir så fint! Bra att jag sparade lite till i morgon alltså. Regn varvat med sol gör att gräset växer som...ja...som ogräs. Vår matta är tjock och grön. Man får ta det negativa med det positiva.
Medan Calle la John tog jag med mig hunden ut i skogen. Jag köpte senaste kartan i stolpjakten och fick som vanligt lära känna nya marker i vårt vackra Forshaga. Norra hyn har jag aldrig gått och den skogen gillade jag massor. Jack gillade dock inte att det fanns hästar efter vägen och försökte stirra bort dem. 
Solen sken mellan träden och kvällsljuset var smått fantastiskt. Jag kände mig nästan som en ävla där på mossan.
Sedan hittade vi ett förskräckligt högt fågeltorn. Jack kutade uppåt och ville visst se den högsta utsikten. Eftersom det svindlade i min mage redan vid de första trappstegen fick han inte som han ville denna gången. Jag tror han blev lite besviken. Van fågeltornsbestigare som han här.
Men utsikten var fin där på nästan-marken också. En annan dag ska jag gå ändå upp. Kanske.
Jag älskar skogen och den här blev helt klart en favorit. Jag var dessutom rätt trött i skallen så efter tre stolpar orkade hjärnan inte processa karta mot verklighet mer så istället la jag bort kartan och tog och njöt av omgivningen istället. Jag älskar att sommaren känns så nära i dag. Snart.

Inga kommentarer: